Guys, I'm doing all new material tonight. I have twelve new songs about my mother's suicide and one about a snowman.
- Phoebe Buffay; Friends: S01E10

Tuesday 25 September 2012

Ha azt kéred

Egyszer engem is elért az a bizonyos beszélgetés. Ettől fél minden tintarágó szövegíró, hogy egyszer majd ezt vágják a fejéhez. Letaglózó volt.

„Miért olyan szomorú az összes számod? Miért nem írsz néha valami vidámat? Vagy valami egyszerűbb témáról, mondjuk a szerelemről?”

De könyörgöm, miért is baj az, hogy minden számom szomorú, meg összetett? (Talán mert arra nem lehet táncolni, barátocskám – a szerk.) Azt ugyan meg nem tudom magyarázni, hogy miért tartom értékesebbeknek ezeket a szövegeket, mint az egyszerűen vidám dalokat. De tény, hogy minden számba szeretnék valami csavart beletenni, ami miatt kicsit több lesz, mint egyszeregy. Még az is lehetséges, hogy látszólag vidám lehet, de hogy nem lesz egyszeregy, az biztos.

Mire föl volt ez a kirohanás? Mert az egyik ilyen beszélgetés után írtam a most feltöltött dalt. Nesztek, szerelmes szám!

Erről csak annyit, hogy lehet ezt őszintén, átéléssel hallgatni. Nem akarok senki útjába állni. Nem úgy írtam meg ezt a számot, hogy ne lehessen szeretni, és átérezni. Lehet. Néha én is átérzem (na jó, elég ritkán), és már régen megtanultam szeretni ezt a dalt. Az akkordmenetére meg kifejezetten büszke is vagyok.

De nekem ez akkor is egy próba volt, hogy mennyire tudok nyálas dalt írni. Bocs. Ez a dal igazi sötét múltja. Az eredményt mindenki maga mérje fel.


2 comments:

  1. 1. nekem tetszik és punktum. Nem kell minden számmal megváltani a világot.

    2. "csatorna mélyére" szerintem csúszkál és az "úgy kiáltok utánad" sem tökéletes, de kicsit jobban tagolva még jó lehet
    Általában is van egy ilyen mániád, hogy kicsúszik a szöveg a ritmikából, nem az áthajlásokról beszélek, az nyilván szándékos, és jól is hangzik, konkrétan az a kínom, amikor kiesik a szöveg a ritmusból.

    3. szerintem kurvajó, hogy a sál integet. De tényleg. Egyszer valaki igazán elszerenádozhatná nekem ezt a dalt. :) Anno elénekelted a Radnóti-megzenésítésedet, de szerintem ez a szöveg sokkal kevésbé nyálas.

    4. 1:47 utáni refrén alá elférne még egy pár hangszer.

    ReplyDelete
  2. 1. örülök, hogy egyre többen védik meg ellenemben ezt a számot. Lehet, hogy itt-ott koncerteken is játszani fogom/fogjuk

    2. A ritmikából kilépés tényleg egy olyan eszköz, amit néha direkt használok. Nekem ettől kicsit olyan hatása lesz, mintha a szöveg fontosabb lenne, a zene meg a háttérben szóljon. Néha ugyanezért énekelek sokkal prózaibban. Azt remélem, hogy az üzenet így kicsit jobban átjön.

    3. Megtaláltad az egyik kedvenc szövegrészemet. :) De a Radnóti verssel nem értek egyet, szerintem az egyáltalán nem nyálas, hanem sokkal inkább feszült és tragikus. De lehet, hogy csak nekem az, és már az akkordok, amiket írtam rá, azok nem ezt a hatást keltik.

    4. Egyetértek, oda szóló hangszer kell. De most nem akartam elsütni a fúvósokat. De ha bárkinek van rá ötlete meg hangszere, akkor bátran lehet rápróbálni valamit.

    ReplyDelete