Guys, I'm doing all new material tonight. I have twelve new songs about my mother's suicide and one about a snowman.
- Phoebe Buffay; Friends: S01E10

Saturday 12 January 2013

Tanmese

Megint egy dal Joe életéről. Ebben az epizódban csajozik, egy jót eszik, és mellesleg megmenti a világot.

Kivételesen itt először a szöveg készült el. Aztán rá pár hétre egy akkordmenet is. Ezt addig hallgattam, amíg rá nem jöttem, hogy egy másik számból loptam, ami ráadásul témájában is emlékeztetett a Tanmesére. Márpedig ha lopok, akkor azt tudatosan szeretem tenni, és nem így, véletlenül. A szöveget mégsem törölhettem ki, minek is – azt nem loptam – de az akkordokat elvetettem. Viszont annyira beleégtek a fejembe, hogy aztán már nagyon nehéz volt bármi újat kitalálni helyette. Így teltek-múltak a hónapok, aztán évszakok, és a Tanmese parkoló pályára került. A végén természetesen ez is úgy oldódott meg, hogy egyszer kezembe került a szöveg, és már olyan régen játszottam el utoljára, hogy nem is emlékeztem az (elvetett) akkordokra. Így jöttek újak – leellenőriztem, nem ugyanazok – és ezt a dalt is kipipálhattam.

Énekelni ezt nem egyszerű. A dallam még csak-csak, de a tempó azért erős koncentrációt követel. Még ha ráadásul dinamikusan is akarom énekelni… éppen ezért felvenni sem volt könnyű, maradtak is benne hibák, de már elvesztettem a türelmem, ez van. Szerintem élvezhető.

No comments:

Post a Comment