Guys, I'm doing all new material tonight. I have twelve new songs about my mother's suicide and one about a snowman.
- Phoebe Buffay; Friends: S01E10

Sunday 24 February 2013

Nincs gáz

Egyszer játszottam magamban a Smoke on the Water alapját. Erről azt kell tudni, hogy még nekem is megy, a gitár két középső húrján kell lépegetni. Elsőosztályos sikerélmény bárkinek. Na, akkor gondoltam rá, hogy valami hasonlót kellene írni, amit nagyon egyszerű lejátszani, nem is akkordok, hanem valami annál is egyszerűbb, de hangulatos. Azon kezdtem gondolkodni, hogy kell valami szabályszerű, amit egyszerű követni a gitáron. Keresgettem, pengettem, és megtaláltam a harmadik bundot. Ha minden húrt csak itt fogunk le, és hol így, hol teljesen szabadon engedve a gitárt, úgy pengetünk, akkor fura terceket meg kvartokat kapunk, amik tök jól hangzanak. A dal alapját így gyakorlatilag le lehet játszani érzésre, csak a harmadik bundot pengetve. Arra kell figyelni, hogy kb melyik felén játszunk a gitárnak, azaz a magasabb vagy mélyebb húrokon. Illetve a ritmusra kell még figyelni. De a bundokra nem! Na egy ilyet akartam írni.

Ennek a dalnak őszintén szólva nincs sok mondanivalója. A szöveg lendületből született egy délelőtt, és annyi volt csak a célom vele, hogy végre kiírjak magamból egy sort, ami a mobilomban ragadt hónapokra, és nagyon tetszett, de semmi szövegbe nem illett bele. Nem tudom, mi lesz a sorsa, azt sem tudom, hogy nagyon szeretni fogjátok, vagy legyintetek. Én a gitáralap miatt szeretem játszani, meg azért az egy sorért. Kitaláljátok, melyikre gondolok?


No comments:

Post a Comment