Guys, I'm doing all new material tonight. I have twelve new songs about my mother's suicide and one about a snowman.
- Phoebe Buffay; Friends: S01E10

Sunday 3 February 2013

Szilaj paripák

Ez majdnem egy alibi dal, de nem az. A zenei alapja ennél egyszerűbb szinte nem is lehetne. Mondanám, hogy loptam, de ahhoz meg kellene határozni, hogy honnan. Azt meg nem lehet, mert ez az akkord menet annyira evidens, hogy ezeregyszer kitalálták, ha nem többször. Most én is felhasználtam. Azért nem zavar nagyon… Ez egy stílusgyakorlat, vagy még inkább stílus játék, amikor könnyen emészthető, ismert elemeket – akkordmenet, szóhasználat, ének dallam – összepasszítok egy teljesen más mondandóval. A dal western, a szavak is, képek, refrén vonala, minden erre erősít. Közben a mondandó, az meg egészen konkrétan Magyarország elmúlt két éve. Joe dalok között mondjuk ez a vonulat nem új.

Ki ismeri fel a sztorikat?

Egyébként ez úgy született, hogy valakitől visszakaptam, hogy azok a legjobb dalaim, amikben a kis magyar valóságunkról énekelek, amikhez mi tudunk kötődni saját élményekkel. Úgyhogy kerestem híreket, amik tematizálták pár napra a bulvárt, és láss csodát, itt van ez a Hummer topik!

1 comment:

  1. Igaz, ami igaz, a dal nem a zenei anyag miatt lesz valamire való :) De azért valamire szerintem mégiscsak való.

    ReplyDelete