Guys, I'm doing all new material tonight. I have twelve new songs about my mother's suicide and one about a snowman.
- Phoebe Buffay; Friends: S01E10

Wednesday 25 July 2012

Válság Meeting

Az egyik első dalom akkord menete nem is a sajátom, mégis ez a dal a szívem csücske. Amikor először felmerült bennem, hogy talán nem csak egy-egy számot kellene írni poénból, hanem rá lehetne feküdni egy témára, ezen eléggé hosszan töprengtem. Mindenféle eredeti ötlet az eszembe jutott, de végül a legkézenfekvőbb megoldást választottam: feküdjünk rá egy csajra. De nem akármelyikre. Egy olyan történetet kerestem, amit már valaki elkezdett írni korábban, de nyitva hagyta nekem.
Ez a történet eleje:


A Válság meeting pedig a történetünk egyik epizódja pár évtizeddel később. Vagyis ez a szám indította el Fáskerti Piroskát a nemlétből a virtuális lét felé.


Természetesen ez a dal számtalan kérdést felvet, amire rá lehet azon nyomban ugrani, lehet felháborodni, védekezni, megmondani, stb. Ilyen témák pl:

-          Nincs saját ötleted, el kell lopni másét?
-          Még egy saját akkordmenetet sem tudsz megírni?
-          Az eredeti jó, ez meg gagyi. Akkor minek kell terjeszteni?
-          Nem is vagy olyan jóképű, mint Cseh Tamás!

Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy a barátnőm és az anyukám is azt mondja, hogy sokkal jobbképű vagyok…

5 comments:

  1. egy kicsit gyors lett szerintem, így például nem egészen érteni, mire is tanít Fáskerti Piroska, és egybecsúsznak pontok, amik akkor nem csúsztak egybe, amikor élőben hallottam tőled. Az oké, hogy szívdöglesztő hangod van, de ezt a felvételt akkor is ismételd meg nyugodtabb modorban és alkalmasabb hangsúlyozással! Kár lenne a szövegért így hagyni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hejhó, Te vagy az első kommentelő! De vajon ki is bújhatott el a rejtélyes Szilvia név mögött... Az összes ilyen nevű ismerősömet összeszámolva, és ezek közül azokra szűkítve, akik mernek megmondani dolgokat, van egy erős tippem.

      Nos hát legyen, hamarosan felveszek egy új változatot, és posztolom. Nem lesz ez mindig így, de most annyira megörültem az első interaktív megnyilvánulásnak, hogy erre nem lehet nemet mondani.

      Delete
    2. jé, én azt hittem, hogy látod pl. az e-mail címet. De akkor a tipp megerősítése következik: moss be a plusszmunkáért személyesen Dömsödön!

      Delete
  2. Drága Viktor kérem, csak úgy jelzésképpen, hogy a fenti linken, immár semmi sincsen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hungaroton leszedette,
      Ezt rakatta fel helyette:

      http://www.youtube.com/watch?v=VjEF6ekPrdY

      Delete