Guys, I'm doing all new material tonight. I have twelve new songs about my mother's suicide and one about a snowman.
- Phoebe Buffay; Friends: S01E10

Friday 23 November 2012

Remény

Milyen jó érzés is az, hogy lemegyek az iroda kávézójába, és a kollégák arról kérdeznek, hogy mikor lesz újabb dal a blogon! Ez öt perce volt, úgyhogy gyorsan fel is töltöm ezt a számot. Egy teljesen alternatív dolog, ilyen még nem volt. Javaslom, hogy fülhallgatóval hallgassátok. A szövege itt-ott nehezen érthető, úgyhogy olvassátok hozzá a blog másik lapjáról a dalszöveget is! A számok onnan is elindíthatóak.

Nem biztos, hogy sok ilyen lesz, de ezt az effektes dolgot már végre ki akartam próbálni. Most a hangok előtérbe kerülnek a szöveggel szemben. Persze azért nem kompromisszumos a szöveg sem, és a téma is passzol a stílushoz. Mit gondoltok? Egyáltalán mennyire érthető, hogy miről szól a dal?

3 comments:

  1. Az első hangnál dobtam egy hátast, de aztán rájöttem, hogy nagy kár lenne, ha nem lenne az effekt. :) Hát a miről szól a dal témakörben bajban vagyok...

    az unatkozik az ik-es ige, ugye? Tudom, költői szabadság... de ezt már kisgyerekként sem kajáltam be, de ez az én rigolyám.

    Van egy olyan játék, hogy betanulunk egy ilyen üres beszélgetést, ami lehet bármi, de ilyesmire kell gondolni:
    - Ez nem tűrhetetlen?
    - Tőlem kérded?
    - Igen.
    - Még talán nem.
    - Ott jobb lenne?
    - Igen, de csak csendesen.
    Szóval van egy ilyen értelmetlen beszélgetés, és erre kell jelenetet gyártani, amiben a célozgatások értelmet nyernek, de a szövegkönyv pontosan így nézzen ki. Szóval ez jutott eszembe erről a dalról, hogy hát nekem nem jön át, hogy miről is van szó, de kiírhatnál rá egy klipp pályázatot, aminek lényege az értelmezés. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem, nem, a szöveg nem asszociatív katyvasz, egész konkrét értelme van. Elolvasva sem jön át? Kár, de előfordulhat... A dal elején a torzítás éppen a történetet erősíti, persze ahhoz előbb a megfejtésre is szükség van, hogy a dal eleje is értelmet nyerjen.

      Delete
  2. Nekem megvan a megfejtés. De ha klippet kellene csinálnom Szilvinek, bajban lennék, hogy hogy kössem a légó szirénákat a lassú folytatáshoz úgy, hogy mégse spoilerezzem el az egészet az első 5 mp-ben...

    Dani

    ReplyDelete